onsdag 18 november 2009

Helt jävla otroligt, fårhuset har landat vid min bil!!!!

Denna jäkla storm, gissa vad som händer då?
Jag och Kristian var ute för att ge hästarna kvällsmat, när vi går in så tittar Kristian av en händelse ut mot parkeringen och vad ser han? Jo det jäkla fårhuset som har stått helt stilla under flera stormar under nästan 1,5 års tid har slungats omkull av stormen en andra gång inom en månad. Nu ligger hushelvetet upp och ner (igen!) vid min bil och har smält hela kofångaren..... Så det blir bara till att ringa försäkringsbolaget imorn. Lät min bil stå kvar för den är liksom fastkilad vid fårhuset så jag kan ta foton av det hela idagsljuset imorn. Ursäkta språket men fan, fan, fan, fan!!!
Stackars de tre fåren som går i den hagen, som nu inte har någonstans att ta skydd men det har iallafall slutat regna, det är väl någonting... Som tur var är stängslet helt även om fårhuset har krossat stolparna. Så jag sprang ut i hagen för att se att fåren var okej, de kom till slut springande mot mig, alla tre, så de verkade inte skadade eller halta vad jag kunde se i mörkret med en mobil ficklampa. Skönt att de iallafall var kvar i hagen, sist (i augusti) jagade vi dem i 2,5 timme innan vi äntligen fick fast dem! De två tackorna är väldigt skygga och när vi köpte dem så var skötseln av dem väldigt eftersatt/under all kritik.

Vilken dyr kväll det här blev, dessutom har jag beställt 6 täcken till pållarna, hoppas det nu inte blir några problem med försäkringsbolaget!

Inga kommentarer: