onsdag 27 januari 2010

Dataproblem pga katter! Jo minsann!

Har haft en del dataproblem. Själva datorn har tendens att bli överhettad och bokstäverna trillar av. Men det värsta är att jag inte har haft något internet! Har inte kunnat gå ut på internet eller skickat mail utan enbart tagit emot mail. Det har varit väldigt frustrerande då vi har 3 hästar ute till försäljning som vi håller på och diskuterad med olika köpare om, vi har flera hästar till salu för kunders räkning, vi har fått flera förfrågningar angående försäljningshästar, fått förfrågningar ang kurser och nya medlemma i föreningen samt håller på med beställningar till butiken. Och ingen har jag kunnat svara!!!!

Varför nu detta? Vi har trott att det har varit fel på datorerna, på programmen, på själva bredbandet, modemet tja ja allt! Till slut upptäckte vi vad det berodde på! Jo därför att våra knäppa katter har gnagt på kablarna! *grrrr* så idag blev det inköp av en ny kabel och vips så funkade internet igen! (De har redan gnagt sönder två mobilladdare - de måste ha varit gnagare i sina tidigare liv) Vi köpte även ett kombinerat modem och router och när vi skulle koppla in det krascahde allt igen, internet borta, igen. Vilket I-landsproblem men fy vad handikappad man blir! Då skulle vi koppla tillbaka routern men nej då har den pajat *suck*. Har jag haft tur har jag haft internet några minuter/dag de senaste dagarna...

Alla som jag har mailat, jag är ledsen men jag svarar er alla nu omgående. Skulle ni ha mailat utan att det har kommit fram eller fått svar från mig så var vänliga att skicka ett mail igen!
Sorry!
Men när jag var inne på elgiganten så kunde jag inte låta bli att slå ett suktande öga på denna, är den inte snygg? Synd bara att den är så jäkla liten! Vill ju inte ha en 11" utan vill ju ha en "riktig" bärbar dator på iallafall 15,6" som jag har nu. Men det kunde ju finnas en rosa i den storleken som inte kostar 10 000 kr!

Inga kommentarer: