lördag 10 april 2010

Jag mår bättre!

Mycket bättre måste jag säga även om jag med flit håller mig hemma, är inte helt 100 än. Men tror kanske inte det var en magbacill utan kanske magkatarr igen eller möjligen en kombination av de båda. Det har varit väldigt psykiskt jobbigt det här med fåren och försäljningen av dem...

Idag har iallafall bonden varit här och tömt hela gödselstacken så det var jätteskönt!
Jag har sedan prövat ut en sadel åt Katten samt gjorde lite horsemanship med henne. Hon är så himla lugn! Ska hoppa upp på henne imorn för första gången tänkte jag om magen inte blir värre och fingrarna fortsätter vara ok. Sedan fick Tvista sig en omgång i rundcorallen. Hon är så lustig den fröken, vill verkligen inte lita på människor och springer runt och bara spänner sig. Men vi kom ett steg längre idag, jag kan nu gå fram och röra vid henne och efter lite övertalning kan hon nu lite pyttelite på mig och följa efter mig.
Kristian tog och arbetade både Elfur och Týri i rundcorallen också. Týri gick det jättebra med men Elfur är en envis liten dam, så jäkla snäll men när hon blir longerad kollar hon hela tiden var gränserna går!

Inga kommentarer: