tisdag 22 juni 2010

Fick en hjärtattack imorse

Var ute imorse för att kolla hästarna och för att ge Kvika och Elfur sin tillskottsmat. Elfur såg mig direkt och kom travade mot mig medan Kvika sakta skrittade (eller snarare lunkade mot mig), då upptäckte jag;
-Var är fölis? Hon går inte vid mammas sida... Shit har hört om flera fölstölder runt omkring, tankarna bara rusade runt. Tänk om de har tagit Skella eller har hon kommit upp på tågspåret? Shit VAR ÄR FÖLIS????
Kvika verkade inte bry sig så jag gav henne maten och sedan började jag småspringa upp mot toppen av hagen. Alla våra hagar är ju långsmala och det tar ca 10 min att gå upp till slutet. Ringde Kristian med lite lätt panik i rösten hans enda kommentar var -Jag åker hem! Jag svarade att jag snart var uppe i spetsen så vänta 5 minuter....

Där uppe hittade jag henne, liggande med svansen viskande mot flugorna. Shit hon kanske är skadad??? Jag gick fram till henne och då vaknade hon, puh säger jag bara! Hon måste ha sovit väldigt tungt!
Hon reste sig upp och bara mamma? Mamma? Mamma var är du?
Kvika åt i godan ro och hörde ingenting därborta och lilla Skella var jätteförvirrad, först när jag började springa neråt började hon springa efter mig (måste ha sett rätt roligt ut!)
När vi var ca 100 meter från mamma hörde Kvika Skellas gnägg och kom springande, sedan var allt lugnt igen förutom för mig som fortfarande hade hjärtat i halsgropen..... Vilken pärs!

Inga kommentarer: