lördag 21 augusti 2010

Jag har överlevt första veckan!

Känns skönt att jag har överlevt första veckan på jobbet! Arbetskamraterna är dundermysiga så jag trivs som fisken i vattnet även om vissa ungar försöker testa en till bristningsgränsen men så är det ju alltid de ska markera revir, testa oss för att se var gränserna går och vad de kan komma undan med etc.

Har flera fråga ryttarcoachen frågor som ligger som jag har lovat att svara på men inte hunnit så det ska jag sätta mig med nu! Annars blir det att lägga på sista raden på taket till lösdriften samt sätta upp alla målade plankor på väggarna...

Ska ta och gå igenom Katten riktigt ordentligt idag också då hon har fått vila strax över en vecka nu. Hon mådde inte riktigt bra när hon kom hem utan var plötsligt skygg om öronen och kändes helt knäckt! Tror att hon har riktigt ont så vi ska gå igenom henne med värmekameran och sedan boka tid till kiropraktor.

1 kommentar:

lisa sa...

Hej, jag skulle uppskatta om du kunde ge mej lite tips om en häst som jag rider just nu. Dock rider jag på lektion. Så egna övningar o sånt funkar inte så bra..
Det är en P.R.E.valack född 2001 som är väldigt rädd för ALLT! Han stegrar och sparkar sönder betongväggar och ryker sönder grimmor, grimmskaft you name it, i boxen. Finns det nått man kan göra för att lugna ner han när han är uppjagad och spänd?
När man rider han i paddocken är han väldigt lat och svår att få fram för skänkeln.. Få han att gå fram ordentligt och sidorörelser m.m. dock är han extremt känslig för galoppfattningen. Finns det nått jag kan tänka på när jag rider honom för att få han lite mer alert o framåt? liksom lite känsligare?
Men när man rider ut på han blir han helt förbytt.. Han bara drar upp hövvet och springer! I vintras gick det, eftersom att jag hade åkrar med 1,5 meters snö att leda ut han till.. Men nu är det lite svårare.. Har du nått tips för hur jag kan distrahera han från att sticka?
oj.. lååång text..
Men skulle bli jätte jätte glad om du kunde ge mej lite tips?