fredag 30 oktober 2009

Hämtade ny häst

Var med en av mina elever idag för att hämta hennes nya islänning.
Hon bestämde sig för att hon ville köpa en häst till men att det skulle vara en snäll, väluppfostrad gentleman då hon har varit med om lite olycksamma händelser med hästar som inte har varit helt lämpliga...
Efter ett visst letande så hittade jag honom och när jag presenterade dem för varandra så blev det kärlek vid första ögonkastet! Det är så roligt när man hittar så rätt!
Och ändå tvingade ägaren henne att rida och hon var rädd men så bra det gick!
Vi åkte alltså och hämtade honom idag och han var så snäll, tvekade max 10 sekunder innan han gick in i transporten och då har han inte blivit lastad på 7 år!
Väl hemma så efter lite nosande på hennes två ston (en shettis och ett jättefint islandssto) i varsin hage så struntade de i varandra, då öppnade vi mellan hagarna och de bara tittade på varandra, nosade kort på varandra och sedan började alla tre beta. Inget skrik, inga sparkar - ingenting. Bara ren harmoni!
Så varmt lycka till med honom, jag tror att ni kommer få ett toppenliv tillsammans!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Så vad jag har tvekat att rida ut i snön.
Men i går bar det iväg för mig och Freyr.
Det var underbart.Han snubblade i en snödriva och hamnade på framknäna, så jag lättade på tygeln.
Och vad han kämpade för att jag inte skulle rammla av, och han lyckades en sån fantastisk häst!