tisdag 15 juni 2010

Panik, ångest, depression, stress, uppgivenhet

Har sista tentan på utbildningen i helgen och har suttit och råpluggat så mycket jag kan men ikväll när jag går in på facebook är det ett jäkla liv där. Då visar det sig att vår lärare har ändrat hela tentan idag, 3 dagar innan, seriöst får det gå till så? Jag är lärare själv ju i grunden och jag blir riktigt arg måste jag säga.
Planeringen innan var att fredag mellan 16-21 skulle vi ha genomgång för att ha tenta på lördag mellan 9-15. Vår lärare har inte lagt ut några läsanvisningar och det har varit lite upprört pga det för att vi inte riktigt vet vad som kommer, men nu släpptes bomben....
Fredag ska vi ha tenta i Visma mellan 16-21 (dvs inga genomgångar över huvudtaget) och på lördag ska vi ha tenta i Excel mellan 10-15 dvs 5 timmar utan lunch! Jättemånga i klassen arbetar inte och kan inte Excel så det känns som ett riktigt lyckat upplägg det här... NOT!
Så nu har man ägnat pluggandet åt helt fel saker känns ju mindre kul. Jag har säkert nytta av de kunskaperna senare ändå men inför en stor tenta vill man ju bara klara den... Suck!

Silfurari blev bästis direkt med Farbror Birk, de står bara och kliar varandra samt betar sida vid sida. Birk är totalförändrad nu jämfört när han gick med Hörrebörre, rätt intressant att se faktiskt! Men Silfurari tar allt med ro, han har ju sin nya bästis, lite gräs att äta, snygga brudar i hagen brevid och det där tåget som går förbi är väl ingenting! Skitcool alltså!

För några dagar sedan körde en ytlig fd vän förbi när jag var ute, jag riktigt rös till i kroppen. Tycker så jäkla synd om henne å ena sidan eftersom hon är så fruktansvärt blond och blåögd samtidigt som hon gör mig så arg eftersom hon är bland de oseriösaste människor jag mött och för att hon hänger upp sitt liv på alla andra och för att hon tycker så fruktansvärt synd om sig själv. Jag skulle igentligen bara vilja kidnappa henne och (vet att aga inte är tillåtet) banka lite vett i henne! Sluta häng upp dig på alla andra, sluta försök tillfredsställa alla andra och försaka dig själv så, det gör ju att man bara mår sämre! Vet inte hur hon har det idag men usch va upprörd hon fortfarande får mig att bli.
Karlar är ett ämne vi inte ens ska ge oss in på, för jäklar vad de kan vara jobbiga också... Ser ni några gråa hår så vet ni varför ;-)

Inga kommentarer: