fredag 18 juni 2010

Röntgen imorn igen..... men ny häst!

Jag orkar inte mer.... Efter att ha sett hur blockhalt Týri var på hingstbetet tog vi beslutet att ta hem honom vilket inte är helt lätt med en totalvild ohanterad 2 årig hingst som dessutom går tillsammans med ett gäng lite ettriga hästar storlek XL på ett stort väldigt kuperat bete.
Men med join up lyckades vi komma nära honom och jag kunde sätta på honom grimman. Sen bar det av ut på vägen där hästsläpet stod. Han tvekade ett steg men gick direkt på släpet. När han är inne och alla dörrar stängda så går jag ut ur hästsläpet och stänger dörren. Några sekunder senare hörs ett brak nästan som en explosion. Öppnar dörren, då har han hoppat över bommen och hänger på den i ljumskarna, når inte riktigt ner med bakbenen utan bara kasar....
Men vi lyckades (med hästen hängande) få loss bommen och jag fick honom att lugna sig relativt mycket. Vi struntade att sätta upp bommen igen och körde hem, jag menar han står lika bra ändå. När vi kom hem blev han jätteglad, han kände verkligen igen sig! Nu har han så ont så han står bara på tre ben men jag fick känna på benet och det är så jäkla svullet över kotan, så imorn får vi ringa veterinären direkt när de öppnar och se om vi kan komma in för en akuttid till röntgen. Förhoppningsvis kan vi få en morgontid så jag ändå hinner till Alvesta och tentan, även om jag inte har hunnit att plugga någonting de senaste dagarna så kan jag ju iallafall försöka....
Ja vi får se vad morgondagen har i sitt sköte helt enkelt!

Inga kommentarer: