fredag 26 mars 2010

Rapport från akuten!

Sent igår kväll kom jag då hem efter att ha varit på Novakliniken och fått remiss till röntgen. Så iväg till röntgen på sjukhuset, röntga, vänta där för att få ett besked om det var något eller om jag kunde åka hem. De kom och sa att det var ngt på röntgen så det var bara att gå ner till akuten dit en läkare skulle träffa mig. Från att jag kom in i ett besöksrum på akuten tog det 40 min innan läkaren kom!!! Vad är det för mening att ta in en patient om man bara ska sitta och vänta? Då sitter jag hellre ute i väntrummet med tidningar, utrymme, soffor, café etc.
Jaja läkaren kom till slut och berättade att jag hade några lösa benbitar i ringfingret, trots att jag har 10 ggr ondare i långfingret, lustigt. Men i långfingret så är sidolebanden uttänjda så fingret är väldigt instabilt. Så jag fick fingrarna tejpade då jag var på tok för svullen och måste röra på fingrarna så att jag får ner svullnaden.
Rolig torsdagkväll, not! Men fick lite pluggande i allafall då jag har tenta idag......

Inga kommentarer: