torsdag 25 mars 2010

Vill bara gråta....

Har så jäkla ont i min vänstra hand, kan inte sträcka på fingrarna och knappt bocka på dem. Är skitsvullen och lite blå/svart. Vill bara gråta....

Ringde till akuten men de vill inte ha in mig, nej jag ska gå till min ordinarie läkarmottagning. Ringde då dit men nej då låg deras datasystem nere så de kunde inte se journaler eller liknande men distriktsköterskan visste med bestämdhet att det inte fanns några akuttider. -Vad gör jag då? Tja jag fick väl ringa någon annan dag! Så jäkla arg och ledsen jag blev! Kanske jag överdriver lite för att jag har så ont med jag tycker det är rätt dålig stil!
Till slut sa hon att jag kunde ju prova att ringa Nova Kliniken i Ystad de har akutmottagning 17-20, hon gav mig inget nummer utan det fick ja dra ur henne....
Nu medan jag skriver detta ringde de från Nova, jag har fått en tid till 17,30 ikväll, det var ju i allafall något. Suck och snyft!

2 kommentarer:

Emily sa...

Hoppas inget är brutet!
Tycker inte vården är så mkt att hurra för om man behöver hjälp med ngt i deras ögon "mindre akut"

Örlingur Islandshästförening sa...

Nopp inget brutet men några lösa benbitar och uttänjda sidoledband på långfingret som är lite instabilt. Läkaren kunde flytta övre delen av långfingret åt sidorna blä....
Nej ger inte heller mycket för sjukvården!
Typiskt jag som ska iväg och provrida en häst om en vecka....