torsdag 10 mars 2011

Upp och ner, ner och upp

Är nu inne på tredje veckan med influensa eller vad det nu är jag har. Fick först konstaterat att jag hade bihåleinflammation och en 10 dagars dunderstark penicillinkur. Trots att den är uppäten så är jag inte mycket bättre och när ögonen började jäklas (ser jättedåligt, de geggar igen samt svullnar) så kände jag bara att jag ringer läkaren igen så får vi ta lite prover! Alla prover inkl halsprov var jättebra så jag är tydligen frisk ;-) tog även en näsprov-odling så vi får se om den visar något men det konstaterades att jag hade ögoninflammation också..... Suck!

Vill ju inget hellre än att må bra, har fått ställa in massor med träningar under den här tiden och träningen av hästarna har helt fått pausa, att ge hästarna mat i hagen är bara det ett enormt kraftprojekt som gör att jag stupar i soffan efteråt och somnar. Så himla trist!

Pallrade mig i alla fall väg till intervju på vad som verkar vara ett kanonjobb! Har blivit kallad till en andra intervju med personalchefen nästa vecka och har gjort ett personlighetstest så jag håller alla tummar jag kan att det provet visar att jag är något att satsa på! Och inget psykfall :-) Har även blivit kallad på en annan intervju på ett annat spännande jobb och ska dit nästa vecka så nu börjar det bli lite svårt....

Kvika är på prov hos en spekulant och har gått igenom veterinärbesiktningen idag, så hon är nu såld till världens bästa hem, vilket känns kanonbra! Katten är risig, varför vet varken vi eller veterinären men hon mest bara ligger, har ingen feber men är jättehängig. Aptiten går lite upp och ner men det är ju bara att vänta och se om det blir bättre eller om vi ska åka in och göra en grundlig undersökning. Alla andra pållar mår jättebra, det är mest jag som har dåligt samvete för att jag inte orkar ägna mig tillräckligt åt dem just nu. Dock har Týri troligen råkat ut för pälsätare och vi har sprejat honom med Frontline samt smörjt in fläckarna med Grön Såpa som vi har blivit tipsad om, vill ju helst inte bada honom när det är så här kallt ute. Ingen som har något annat bra tips för behandling av pälsätare?

Bamsekramar från soffan!

6 kommentarer:

jessie sa...

sv. tack! intressant blogg du har!

emma - ryttare&fotograf sa...

sv; tacktack!:)
allt bra?

Matilda sa...

usch, hoppas influensan blir bättre!

Bittemi sa...

Lilla vännen så synd om dig!
Vad skall vi göra så att allt blir bättre?

Kram

Örlingur Islandshästförening sa...

Bittemi-Vet inte :-(

Jenny sa...

Skulle inte bry mig om pälsätarna :P hästarna fäller ju nu så det försvinner inom en väldigt snar framtid